طراحان گرافیک برای صفحه‌آرایی، نخست از متن‌های آزمایشی و بی‌معنی استفاده می‌کنند تا صرفاً به مشتری یا صاحب‌کار خود نشان دهند که صفحهٔ طراحی بعد از اینکه متن در آن قرار گیرد، چگونه به نظر می‌رسد و قلم‌ها و اندازه‌بندی‌ها چگونه در نظر گرفته شده‌است.

09123456789 - 09124567989 info@micachoob.com

وبلاگ

خانهدسته‌بندی نشدهسبک های طراحی کابینت آشپزخانه

سبک های طراحی کابینت آشپزخانه

در این نوشتار ، لازم می دانیم مطالبی در مورد سبکهای طراحی کابینت آشپزخانه به خدمت شما مشتریان محترم ارایه کنیم.

در صورت کلی کابینت آشپزخانه به دو سبک کلی مدرن و کلاسیک طراحی می شود ،که بسته به طراحی کلی ساختمان ، امکان اجرا و در نهایت سلیقه ی مصرف کننده رابطه مستقیم دارد .

در سبک مدرن کابینت با طرح های به اصطلاح مینیمال و ساده طراحی می شود که در این حالت از المان های کلاسیک مثل ستون و سر ستون ، گل و یا معرق استفاده نمی شود همچنین سعی در این است که طرح روی دربها و نماهای جانبی با خطوط ساده و عمدتآ صاف ، ساخته شوند. این سبک طراحی به دلیل سادگی در اکثر فضاها قابل اجراست و محدودیت های طرح های کلاسیک را ندارد. مواد مصرفی برای این سبک کار ام دی اف های شرکتی هستند که از قبل روکش شده ، مثل انواع ورقهای هایگلاس و ملامینه و لمیگلاس . در بعضی از پروژه ها  از رنگ برروی  MDFاستفاده میشود که گاها قبل از رنگ کاری روکش چوب طبیعی  هم روی سطح استفاده خواهد میشود که در نهایت پس از رنگ نمای چوب طبیعی پیدا میکند ، دقت داشته باشید که در این سبک از ماشین کاری و به اصطلاح ابزار زدن روی دربها خیلی محدود استفاده می شود تا سادگی طرح حفظ شود.

در طرح کلاسیک کار به شیوه متفاوت با طرح مدرن طراحی می شود. بصورتی که المانهای کلاسیک مثل ستونها و گلهای برجسته و معرق جز لاینفک طرح می باشد و نیز نسبت به سلیقه مصرف کننده روی دربهای اصلی توسط دستگاه CNC و یا عملیات نجاری نقوشی حک و یا نصب می شود.

این سبک طراحی در عین اینکه کاملا سلیقه ای است ولی می بایست با طراحی کلی فضا در هماهنگی باشد، پشنهاد ما به کاربران محترم اینست که ترجیحا در آشپزخانه های بزرگ از این روش استفاده کنند زیرا این آشپزخانه ها پتانسیل بالاتری برای انجام این طرح ها را دارند.

مواد مصرفی در ساخت این نوع کابینت ، MDFو چوب است که به سه روش کلی قابل اجرا می باشد :

نوع اول :اینکه دربها و نما ها در عملیات نجاری به وسیله چوب طبیعی ساخته شده و رنگ می شود.

نوع دوم : MDF توسط لایه های طبیعی چوب روکش می شود و سپس طرح های حکاکی و برجسته کاری روی آنها انجام می شود و سپس رنگ می شود ، در این مورد هزینه ها نسبت به طرح اول مناسب تر است.

نوع سوم : MDFتوسط دستگاه CNC برش خورده و طرح مورد نظر روی آن حک می شود سپس بعد از فرایند زیرسازی به دستگاه ممبران رفته و روکش PVC به ضخامت 4/0 میلیمتر روی سطح MDF را پوشانده و در اثر حرارت و فشار هوایی ایجاد شده در دستگاه ، روی سطح MDF را کاملا می پوشاند و طرح نهایی خیلی نزدیک به طرح چوب و رنگ خواهد شد ، هزینه های مربوط به این روش ساخت از دو روش دیگر مناسب تر خواهد بود .

توضیح: اینکه ؛ بدنه کابینت ها در تمام سبک های مدرن و کلاسیک با یک متریال تولید می شوند.

ارسال یک نظر